Procedury związane z wynajmem krótkoterminowym w Hiszpanii w związku z koronawirusem - sezon 2020
08/06/2020
2020-06-08 18:53To będzie sezon letni inny od dotychczasowych, ale ilość nowych rezerwacji wskazuje na to, że goście będą przyjeżdżali. Wydaje się, że nieruchomości prywatne dobrze przygotowane i spełniające wymogi sanitarne, są przez wielu potencjalnych gości postrzegane jako bezpieczniejsza opcja niż hotele.
Ogólna informacja dla właścicieli nieruchomości pod wynajem wakacyjny
Po pojawieniu się SARS-CoV-2, należy, zgodnie z zaleceniami służb sanitarnych, podjąć dodatkowe środki ostrożności podczas meldowania i wymeldowania gości, a także zaostrzyć zasady dotyczące sprzątania i dezynfekcji nieruchomości pomiędzy pobytami klientów, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, a tym samym zapewnić bezpieczeństwo podróżującym oraz pracownikom.
Informacja odnośnie działań zalecanych w nieruchomościach przeznaczonych pod wynajem krótkoterminowy.
- Wdrażanie dystansu społecznego podczas procesu rejestracji przy wjeździe i wyjeździe gości. Zgodnie z zaleceniami sanitarnymi, nieruchomości powinny zostać dostosowane do procesów auto-rejestracji przy wjeździe i wyjeździe gości – zameldowanie i wymeldowanie ma następować bez kontaktu z obsługą (klucze inteligentne otwierające za pośrednictwem aplikacji, skrzynki na klucze lub odbiór kluczy w wyznaczonych miejscach).
- Zdecydowane przestrzeganie ustalonych godzin zameldowania i wymeldowania gości, aby uniknąć wcześniejszych przyjazdów lub późnych wyjazdów, tak, aby umożliwić odpowiednie sprzątnięcie i dezynfekcję nieruchomości.
- Zaostrzenie polityki dotyczącej sprzątania nieruchomości – sprzątanie oraz dezynfekcja w nieruchomości po KAŻDYM wyjeździe – wg. zaleceń należy odczekać 3 godziny od wyjazdu gości zanim ekipa sprzątająca zacznie pracę. Czas pomiędzy wyjazdem i przyjazdem kolejnych gości powinien wynosić min. 24 h. Pościele prane są w pralni chemicznej, pozostałe materiały używane w nieruchomości, tj. ręczniki, ścierki, koce, poszewki należy prać po każdej wizycie w maksymalnej temperaturze dozwolonej przez producenta.
- Minimalizowanie obecności osób trzecich w nieruchomości tylko do niezbędnej obsługi technicznej (wg. zapotrzebowania w danej nieruchomości).
- Udostępnienie gościom środków ochrony osobistej, zwłaszcza masek oraz w miarę możliwości również rękawiczek oraz ochraniaczy na obuwie (lub obuwie jednorazowe do użycia w nieruchomości).
- Udostępnienie gościom środków do sprzątania oraz dezynfekcji (produkty z zawartością 70% alkoholu).
- Udostępnienie gościom środków dezynfekujących do rąk (umieszczenie ich przy wejściu do nieruchomości).
- Rezygnacja z serwisu przygotowania i dostarczenia jedzenia czy zakupów (w przypadku ich utrzymania dostosowanie się do procedur bezpieczeństwa).
- Podczas kontaktu telefonicznego z klientem: udzielenie informacji dotyczącej stosowanych procedur przy sprzątaniu i dezynfekcji, udzielenie szczegółowej informacji dotyczącej meldowania i wymeldowania, udzielenie informacji odnośnie zawieszonych usług (np. przygotowywanie posiłku, transport), udzielenie informacji dotyczącej użytkowania części wspólnych w kompleksie (np. basenu), udzielenie informacji odnośnie obostrzeń związanych z Covid 19 w miejscach publicznych, zachęcenie gości do monitorowania ich zdrowia pod kątem wszelkich objawów i do korzystania z porad lokalnych władz oraz do szukania pomocy medycznej
Informacje odnośnie ogłoszeń na portalach internetowych
Dostosowanie ogłoszeń dotyczących nieruchomości do wymagań służb sanitarnych oraz polityki danego portalu.
Generalnie należy:
- Przyjąć jak najbardziej elastyczne zasady anulowania rezerwacji, dostosowane do danej nieruchomości (rezygnacja nawet na dzień przed planowanym przyjazdem).
- Zastosować obniżki oraz specjalne promocje dla wynajmów kilkutygodniowych czy dłuższych: według informacji z portali, główne wyszukiwania klientów dotyczą wynajmów w okolicy czy na terenie tego samego kraju, klienci szukają możliwości spędzenia czasu z rodziną poza domem, jednocześnie pracując.
- Rozważyć możliwość wynajmu na dłuższe terminy.
- Rozważyć zastosowanie auto-rejestracji klientów (zameldowanie i wymeldowanie bez kontaktu).
- Poinformować klientów o procedurach związanych ze sprzątaniem i dezynfekcją (niektóre portale pozwalają na umieszczenie tej informacji w opisie, inne tylko w wyznaczonych sekcjach lub w wiadomości bezpośredniej).
- Niektóre portale zachęcają nawet do 72 godzinnej przerwy pomiędzy wynajmami.
Jeśli po przeczytaniu tego tekstu coś jest dla Was niejasne lub macie pytania związane z aktualnymi procedurami dotyczącymi wynajmu wakacyjnego, napiszcie do nas: iqrnfo@dreamproperty.es